عفو بین‌الملل از اعمال فشار ارگان‌های امنیتی بر کاظمینی بروجردی خبر داد



عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای به بازجویی‌های ارگان‌های امنیتی از حسین کاظمینی بروجردی در ماه‌های اخیر اشاره کرده و خواستار پایان دادن به فشارهای اعمال‌شده بر این روحانی منتقد گشته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته ۲۶ مردادماه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ محمدحسین کاظمینی بروجردی، روحانی منتقد، در ۲۶ فروردین و ۱۷ مردادماه از سوی نیروهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.
عفو بین‌الملل افزوده که این روحانی تحت نظارت ۲۴ ساعته نیروهای امنیتی است و تنها برای پیگیری روند درمانی حق خروج از منزل را دارد. همچنین بازدیدکنندگان مجاز به تردد به منزل ایشان نیستند.
این سازمان اشاره کرده که آقای بروجردی از بیماری‌هایی رنج می‌برد که در دوره زندان بروز کرده و به دلیل عدم رسیدگی درمانی در دوره حبس تشدید شده است.
گفتنی است؛ محمدحسین کاظمینی بروجردی به بیماری قلبی، مشکلات ریوی، سنگ کلیه، ناراحتی‌های گوارشی و پوکی استخوان مبتلا است و به دلیل محرومیت از دارو، مراقبت‌های پزشکی و غذای نامناسب در زندان، دچار دردهای شدید در بدن، به‌ویژه در ناحیه پاها و کاهش دید چشم شده است.
 آیت‌الله بروجردی پس از ۱۰ سال حبس، در دی‌ماه ۹۵ با قرار سیصد میلیون تومان وثیقه و کفالت دو نفر به مرخصی آمد.
کاظمینی بروجردی، روحانی و زندانی سیاسی-عقیدتی که پیش‌تر نیز سابقهٔ بازداشت و زندانی شدن داشته است، آخرین بار در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و از سوی دادگاه ویژه روحانیت به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد