بهمن صالحی پس از آزادی راهی بیمارستان شد



بهمن صالحی شهروند بهایی اهل بیرجند، پس از تودیع وثیقه و آزادی موقت به دلیل پارگی عروق پا و لختگی خون ناشی از شرایط نامناسب دوران بازجویی به بیمارستان این شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهمن صالحی که پیشتر در تاریخ ۲۷ آبان ماه به اتفاق خلیل ملاکی و ساغر محمدی از دیگر شهروندان بهایی بازداشتی با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شده بود بلافاصله پس از آزادی از زندان به بیمارستان منتقل و همچنان نیز در این محل بستری است.

یک منبع مطلع از وضعیت بهمن صالحی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت : “آقای صالحی پیش از بازداشت از بیماری واریس رنج می برد با اینحال در زمان بازجویی بدون توجه به شرایط جسمی برای ساعتهای طولانی در وضعیت نامناسبی مانند سرپا نگهداشتن مورد بازجویی قرار گرفته بود که این رویه موجب پارگی عروق پا و لخته شدن خون شده بود. ماموران امنیتی نه تنها در دوران بازجویی شرایط پزشکی او را در نظر نگرفته بودند که حتی بعد از بروز علائم وخامت جسمی نیز او را به مرکز درمانی منتقل نکرده بودند.”

بهمن صالحی بلافاصله پس از آزادی موقت توسط خانواده خود به بیمارستان منتقل و در این محل بستری شد.

گفته می شود علیرغم نگرانی پزشک معالج بهمن صالحی از احتمال انتقال لخته خون وی به ریه و بروز خطر جانی، حال عمومی ایشان در حال حاضر رضایت بخش گزارش شده است.

پیشتر این شهروند بهایی مورخ ۲۹ مهرماه ۹۶ به همراه ۹ تن دیگر از شهروندان بهایی منطقه بیرجند بعد از تفتیش منزل خود بازداشت شده بود.

هر چند دلیل مشخصی برای بازداشت این افراد بیان نشده است با اینحال زمان بازداشت آنان همزمان با فرارسیدن یکی از اعیاد پیروان دیانت بهایی بود.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت