دولت آلمان قصد دارد کشور هایی را که از پذیرش اتباع خود سر باز می زنند تحت فشار قرار داده و کمک های خود را به این کشور ها کاهش دهد.

به گزارش «محبت نیوز» دولت آلمان قصد دارد شمار اخراج افرادی را افزایش دهد که درخواست پناهندگی‌شان در این کشور رد شده است. اما این مساله با مشکلی روبرو شده است: بسیاری از این کشورها با سرسختی از پذیرش شهروندان خود سر باز می‌زنند.
به گفته دویچه وله، توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان گفته است که باید همه‌ی عرصه‌های سیاسی جهت تشویق این کشورها برای بازپس‌گیری پناهندگان” را به کار گرفت. او در این زمینه به اهرم‌های “کاهش کمک‌عمرانی” و “دشوارسازی صدور روادید برای سفر به اتحادیه‌ی اروپا” اشاره کرد.
دمزیر همچنین در سخنان خود خاطر نشان ساخت که این موضوع از نظر حقوق بین‌المللی یک وظیفه محسوب می‌شود که کشورها شهروندان خود را بازپس گیرند. اما به گفته‌ی او شمار زیادی از کشورها از این امر سر باز می‌زنند. این موضوع را تجربه‌ی آلمان در مذاکره با شماری از کشورهای شمال آفریقا نشان می‌دهد.
وزیر کشور آلمان تاکید کرد که برای تشویق این کشورها به بازپس‌گیری شهروندانشان، باید “همه‌ی تخم‌مرغ‌ها را در سبد مذاکرات گذاشت”. به گفته‌ی او، یکی از این تخم‌مرغ‌ها سیاست ویزایی است. اگر کشوری حاضر به بازپس‌گیری شهروندانش نباشد، باید روی این مساله حساب کند که ممکن است روادید سفر به کشورهای اتحادیه‌ی اروپا حتی برای مقامات حکومتی آن کشور نیز دیگر به سخاوتمندی کنونی نباشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت