تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد


 

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد


تجمع کنندگان به نقض سیستماتیک حقوق بشر توسط حکومت اسلامی ایران اعتراض کردند و شعار دادند «زندانی مسیحی آزاد باید گردد» و «زندانی عقیدتی آزاد باید گردد».

«محبت نیوز»- گروهی از نوکیشان مسیحی ساکن سوئد سه شنبه ۱۱ خرداد در اعتراض به جفای سازمان‌یافته و اذیت و آزار نوکیشان مسیحی در ایران در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در استکهلم دست به تجمع زدند.
یکی از حاضران در این تجمع به «محبت نیوز» می‌گوید «این تجمع اعتراضی به خاطر صدور حکم زندان برای نوکیشان با اتهامات بی‌اساس و برچسب‌های امنیتی برگزار شد. حکومت ایران اقلیت‌های دینی و مذهبی را تحت فشار قرار می‌دهد و به ویژه مسیحیان با سرکوب و آزار و اذیت سازمان‌دهی شده روبرو هستند.»
معترضان از میدان «سرگلس» تا پارلمان سوئد در «مینتوریت» راهپیمایی کردند. آنها از دولت‌های اروپایی به ویژه دولت سوئد خواستند حکومت مذهبی ایران را نسبت به نقض آشکار حقوق اقلیت‌های مذهبی از جمله نوکیشان مسیحی پاسخگو کند.
تجمع کنندگان به نقض سیستماتیک حقوق بشر توسط حکومت اعتراض کردند و شعار دادند «زندانی مسیحی آزاد باید گردد» و «زندانی عقیدتی آزاد باید گردد».

کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی در گزارش سالانه خود نسبت به وضعیت آزادی‌های دینی و مذهبی در ایران ابراز نگرانی کرد.
در این گزارش با اشاره به وضعیت پیروان ادیان مختلف آمده است: سرکوب و آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی، یهودی‌ستیزی، همچنین بازداشت و سرکوب زنان مخالف حجاب اجباری ادامه دارد.
این کمیسیون در گزارش خود به اذیت و آزار مسیحیان ایران به دلیل باور و فعالیت مسالمت آمیز عقیدتی اشاره کرده‌است، از جمله، بازداشت، تفتیش عقاید و بدرفتاری با ماری محمدی، حکم دادگاه برای محرومیت زوج نوکیش مسیحی، سام خسروی و مریم فلاحی، از سرپرستی فرزند خوانده شان، صدور حکم زندان برای اسماعیل مغربی نژاد، و اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق علیه یوهان امیدی.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت