حکم تبرئه خواهران آتنا دائمی صادر شد


در پنجاه و پنجمین روز ازاعتصاب غذای آتنا دائمی ٬حکم تبرئه خواهران آتنا دائمی صادر شد.
آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان که در بند زنان زندان اوین ؛ در حال تحمل حبس ۷ سال خود می باشد؛ در اعتراض به پرونده سازی و صدور حکم برای خواهرانش از تاریخ ۱۹ فروردین اقدام به اعتصاب غذا کرده بود .اعتصابی که خود اصرار بر ادامه آن تا گرفتن نتیجه نهایی دارد.
گفتنی است روز شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۶، دادگاه تجدید نظر خواهران دائمی (آتنا، انسیه و هانیه) در شعبه ۴۸ تجدیدنظر استان به ریاست قاضی میراحمدی برگزار شد.
خانم دائمی پس از دادگاه گفته بود “اعتصاب را تا دادگاه ادامه میدهم و تا صدور حکم تبرئه دست از اعتصاب غذا برنخواهم کشید”.
در روزهای گذشته دادگاه تجدید نظر برای این پرونده تشکیل شد که البته این زندانی سیاسی به دلیل وضعیت وخیم جسمی نتوانست در دادگاه حضور پیدا کند. سپاه و اجرای احکام با کارشکنی مانع از ابلاغ حکم و عملا عامل ادامه اعتصاب غذای این زندانی سیاسی و زجر و عذاب خانواده وی بودند.
پیش تر شعبه ۱۱۶۲ مجتمع قضایی قدس تهران، هر یک از خواهران دائمی (آتنا، انسیه و هانیه) را به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد. بر اساس این حکم، محکومیت انسیه و هانیه دائمی به مدت یک سال تعلیق شده است.
آتنا دائمی ۲۹ ساله، بیست‌ و‌ نهم مهرماه سال ۱۳۹۳، بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این زندانی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتا در تاریخ ٢٣ اسفندماه ٩٣، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود مورد محاکمه قرار گرفت. وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ٧ سال حبس تقلیل یافت.
سازمان عفوبین الملل طی روزهای گذشته با انتشار بیانیه ای گفت “وضعیت جسمانی مدافع حقوق زنان آتنا دائمی بسیار وخیم شده است. او به دنبال اعتصاب غذا به شدت بیمار شده است و بدنش پس زدن آب را آغاز کرده است. علارغم هشدار پزشکان، مقامات همچنان از اعزام او به یمارستانی خارج از زندان برای بهرهگیری از خدمات درمانی مناسب خودداری میکنند. آتنا دائمی زندانی عقدیتی است.” این سازمان خواستار اقدام فوری و رسیدگی به وضعیت این زندانی شده بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت