منوچهر خلوصی شهروند بهایی آزاد شد


منوچهر خلوصی شهروند بهایی در مشهد پس از پایان دوره حبس یکساله خود امروز از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد، این آزادی در حالی است که دو دختر او به نامهای نیکا و نوا خلوصی کماکان در همین محل مشغول تحمل حبس های طولانی خود هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منوچهر خلوصی شهروند بهایی اهل مشهد که از ۱۵ مهرماه سال قبل در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد پس از به پایان رساندن حبس یکساله خود امروز مورخ ۹ مردادماه در میان استقبال دوستان و اعضای خانواده از این زندان آزاد شد.

منوچهر خلوصی در آذرماه ۹۲ با ورود مامورین به منزل مسکونی اش برای ششمین بار پس از انقلاب به دلیل باورهای دینی خود بازداشت و سرانجام توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد به اتهام اقدام علیه امنیت و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال زندان محکوم شد.

مدتی بعد، این حکم در دادگاه تجدیدنظر به یک‌سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

صبح روز پنجشنبه ۱۵ مهر ماه ماموران امنیتی به منزل منوچهر خلوصی مراجعه کرده و پس از بازداشت، وی را به زندان وکیل آباد مشهد منتقل کردند.

شایان ذکر است دو فرزند دختر این شهروند بهایی نیز با نام‌های نیکا و نوا خلوصی با احکام به ترتیب شش سال و نیم و چهار سال حبس، بیش از دو سال است که در زندان وکیل آباد مشهد زندانی هستند.

هرانا پیش از این با انتشار رونوشت عینی از حکم صادره دادگاه انقلاب در خصوص پرونده آقای خلوصی و ذکر گردش کار دستگاه امنیتی در این مورد، بر بازداشت و محکومیت این شهروند ایرانی صرفا به دلیل باورهای دینی تاکید کرده است.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت