آخرین وضعیت پرونده‌ی مهدی خزعلی



مصطفی ترک همدانی وکیل مهدی خزعلی گفت که پرونده مهدی خزعلی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران است. آقای همدانی گفت “به اجرای احکام دادسرای شهید مقدس مراجعه و با دادیار اجرای احکام صحبت کردم و گفتند که برای اعمال ماده ۱۳۴، پرونده را به دادگاه تجدیدنظر ارسال کردیم.”

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، مصطفی ترک همدانی درباره‌ی پرونده‌ای که برای مهدی خزعلی تشکیل شده است، گفت: “از سال ۸۸ محکومیت‌های متعددی داشته و بعد از سال ۸۸ که محکومیت قطعی برایش صادر شد، بالاترین محکومیتش ۶ سال بود و تاکنون هیچ قراری مبنی بر مشخص کردن وضعیت محکومیت‌های قبلی ایشان صادر نشده است”.

این وکیل دادگستری توضیح داد: “بعد از اجرای حکم، ایشان با نظر دادستانی از زندان آزاد می‌شود، اما این آزادی به معنای توقف اجرای مجازات نیست و طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، اگر مجرم، چندین مجازات داشته باشد، بیشترین حکم مجازات اعمال می‌شود”.

ترک همدانی درباره‌ی اتمام محکومیت خزعلی ابراز عقیده کرد: “معتقدم که آن ۶ سال محکومیت ایشان تمام شده است و بازداشت او قانونی نیست. اگر دادگاه تصمیم بگیرد که محکومیت‌های ایشان به سر رسیده است و ما نیز به همین معتقدیم، تکلیف این روزهایی که در بازداشت بسر برده‌اند چه می‌شود؟”

وکیل خزعلی درباره‌ی وضعیت جسمانی وی گفت: “حسب اظهار دادستان تهران، مهدی خزعلی چندین باز اعتصاب غذا کرده و به معنای اعتراض به این بازداشت بوده است و اخباری که از خانواده‌شان به من رسیده، گویا احوال خوشی ندارد”.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت