پدافند هوایی رژیم آچمز شد: پرواز جنگنده‎های اف ۳۵ اسراییل بر فراز اصفهان، شیراز و بندرعباس



- پنج روز پس از ادعای فرمانده ارتش جمهوری اسلامی مبنی بر پایان دادن به عمر اسراییل قبل از 25 سال خبر پرواز دو هواپیمای اسراییلی در آسمان ایران پرده از ضعف‎های سیستم پدافندی رژیم برداشت.
- روزنامه‏ الجریده کویت از پرواز دو فروند اف 35 اسراییلی در آسمان ایران خبر داد.
- دو هواپیمای اسراییلی حتی رادار روسی و سیستم اس 400 مستقر در مرز سوریه را هم دور زده بودند.
-مهر ماه 1396 روزنامه کیهان چاپ تهران مدعی شده بود در کنار هم قرار گرفتن سیستم‎های پدافندی اس‌ 300 و باور 373 به معنای تغییر در معادله دفاعی به نفع ایران و افزایش هزینه‌های "جبهه عبری- عربی" است.

کیهان لندن 

(+ویدیو) روزنامه الجریده چاپ کویت گزارش داده که ماه گذشته دو فروند هواپیمای اف ۳۵ اسراییلی از فضای بین مرز عراق و سوریه به صورت مخفی وارد آسمان ایران شدند و بدون آنکه رادارها آنها را شناسایی کنند بر فراز بندرعباس، شیراز و اصفهان پرواز کردند.


دولت اسرائیل با خرید پنجاه فروند از پیشرفته‌‏ترین هواپیماهای جنگی ساخت آمریکا اکنون پر قدرت‎ترین نیروی هوایی خاورمیانه محسوب می‎شود. ارزش هر فروند از این نوع هواپیما ۱۲۰ میلیون دلار است. این هواپیما با سرعت ۱۹۰۰ کیلومتر در ساعت، قادر است بدون سوختگیری مسافتی را به طول ۲۲۰۰ کیلومتر طی‎ کند
اورشلیم پست با انتشار این خبر نوشته جنگنده اف ۳۵ از پیشرفته‌‏ترین جنگنده‎ها  در جهان است و ار ارتفاع بسیار بالا بر فراز خلیج فارس پرواز کردند و به نظر می‏ رسد با هدف واکنش احتمالی به برنامه‏‎های اتمی جمهوری اسلامی این ماموریت را انجام دادند.
پنج روز قبل از انتشار خبر پرواز دو جنگنده اسراییلی بر فراز آسمان ایران (چهارم فروردین ۱۳۹۷) عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی بار دیگر ادعا کرده بود «با اتکا به قدرت دوران دفاع مقدس، عمر رژیم صهیونیستی را کمتر از ۲۵۵ سال به پایان می‌رسانیم.»
طبق گزارش‎ها این دو هواپیما در حالی از اسراییل وارد حریم هوایی ایران شدند که در این مسیر رادارهای روسی هم امکان شناسایی آنها را نداشتند.
منابع مطلع نگفته‌‏اند این ماموریت با هماهنگی ارتش آمریکا صورت گرفته یا خیر. نظامیان آمریکا اخیراَ تمرین های مشترک زیادی با ارتش اسراییل داشته اند.
از نکات برجسته ماموریت اخیر  این است که دو هواپیما بدون سوختگیری این ماموریت را انجام دادند. این خبر در حالی رسانه ‏ای شده که روز ۲۱ مارس،  ارتش اسراییل پس از یک دهه گزارشی محرمانه در مورد حمله جنگنده‎‎های این کشور به تاسیسات اتمی سوریه در دیرالزور در سال ۲۰۰۷۷ را منتشر کرد.

مسیر احتمالی پرواز جنگنده‎های اسراییلی در ورود به حریم هوایی ایران تا رسیدن به بندرعباس (بر اساس اطلاعات روزنامه الجریده)
این منابع نوشته‎اند هفت جنگنده اف ۳۵ که در ارتش اسراییل به خدمت گرفته شدند، اخیرا برخی حملات به نقاطی در سوریه کرده‌اند و می‌توانند بدون سوختگیری مسیر اسراییل تا ایران را طی کنند و بازگردند.
دهم فوریه ۲۰۱۸ (۲۱ بهمن ۱۳۹۶) به دنبال پرواز یک فروند پهپاد سپاه بر فراز اسراییل نیروی هوایی این کشور ۱۲ هدف در خاک سوریه را منهدم کرد.
جمهوری اسلامی پیش از این‏ها احتمال می‎داد که روزی جنگنده‎های اف ۳۵ ساخت آمریکا برای رژیم تهدیدآفرین باشد.
بخش فارسی شبکه العالم (سیمای برون مرزی عربی زبان جمهوری اسلامی) ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۶ در گزارشی به بررسی توانمندی‎های این نوع هواپیمای جنگنده پرداخته بود اما مدعی شده بود به علت طولانی بودن مسافت اسراییل تا ایران  امکان پرواز آنها به آسمان کشور وجود ندارد با این حال در این گزارش اشاره شد که جنگنده ‏های نیروی هوایی رژیم توانایی مقابله با اف ۳۵ را ندارد و تنها راه مقابله با آنها پدافند است.
پرواز جنگنده‎های اسراییل بر فراز آسمان ایران بدون آنکه رادارها توان شناسایی آنها را داشته باشند ضعف بزرگی برای سیستم امنیتی جمهوری اسلامی محسوب می‎شود به ویژه آنکه روی سیستم پدافندی اس ۳۰۰ روسی حساب ویژه‎ای باز کرده است. دو هواپیمای اسراییلی حتی رادار روسی و سیستم اس ۴۰۰ مستقر در مرز سوریه را هم دور زده بودند.
مراسم تحویل اف ۳۵های خریداری شده از آمریکا به ارتش اسراییل (آگوست ۲۰۱۷):

یکی از علت های اصلی تبدیل شدن خاورمیانه به وضعیت پرتنش امروز سیاست‎های خصمانه‎ی جمهوری اسلامی است. پشتیبانی از گروه‎های شبه نظامی مثل حزب‎الله، حشدالشعبی، فاطمیون و حوثی و دامن زدن به تنش‎های فرقه‏ ای و نظامی در خاورمیانه باعث شده کشورهای رقیب به وبژه عربستان و اسراییل با هدف دفاع در برابر تهدیدات موشکی تهران بودجه‏ های کلان  برای تقویت توان دفاعی خود در نظر بگیرند.
۳۱ مهر ماه ۱۳۹۶ روزنامه کیهان چاپ تهران مدعی شده بود در کنار هم قرار گرفتن سیستم‎های پدافندی اس‌ ۳۰۰ و باور ۳۷۳۳ به معنای تغییر در معادله دفاعی به نفع ایران و افزایش هزینه‌های “جبهه عبری- عربی” است.
زمامداران اسراییل ضروری می دانند که در مقابل بالستیک‎های سپاه پاسداران جمهو ی اسلامی در شرایطی که تمامیت ارضی خود را از سوی تهران در خطر می‏‌بینند اقدامات لازم را پیش‎بینی کنند. در شرایطی که نیروی هوایی ولایی به اورهال کردن تایگرهای فرسوده‏‌ی ۴۵ سال پیش می‌‏نازد جنگنده‎های مدرن اسراییل بی سر و صدا وارد حریم هوایی ایران شدند و برای در تیررس قرار دادن نیروگاه‏‎های اتمی تمرین کردند و این پیامی جدی از سوی اسراییل برای حکومتی است که مبنای سیاست‌‏اش نفرت پراکنی علیه دیگران است و  با سیاست های خطرناک و ماجراجویانه،  مردم و مملکت را سال هاست در آستانه یک جنگ احتمالی قرار داده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت