آقای نتانیاهو! ممنون ام از پیام فوتبالی تان!؛ ف. م. سخن


آقای بنیامین نتانیاهو -نخست وزیر اسراییل- اخیرا پیامی به ملت ایران داده اند که به نوبه ی خودم از ایشان به خاطر این پیام دوستانه تشکر می کنم. این که این تشکر را به صورت فردی انجام می دهم، معنایش این نیست که ایرانیان اسیر در چنگال حکومت اسلامی نظری در موردِ به این پیام ندارند، اما در اینجا نمی خواهم به جای کس دیگر سخن بگویم.
پیام آقای نتانیاهو، پیامی ست حامل صلح و دوستی با ملت ایران و به دور از مقابله با شان و شخصیت ملی ما. در این پیام، ما بزرگداشت مردم ایران را می بینیم نه تحقیر و تخفیف آن ها را. این پیام نشان می دهد که دولت اسراییل، همچون بسیاری از مردم اسراییل، میان حکومت اسلامی و مردم ایران تفاوت قائل است و به هیچ وجه با مردم کشور ما دشمنی و عداوت ندارد.
از این بابت خوشحالم که اسراییل به دنبال جنگ و نابودی ایران و از بین بردن انسان ها و منابع مادی ما به خاطر خطاکاری های حکومت اسلامی نیست.
حکومت اسلامی، تشکیل شده از اندکْ جماعتی که خود را بیش از آن که ایرانی بدانند، طرفدار اسلام می خوانند، آن هم اسلامی سیاسی که اسلام اکثریت مردم ایران نیست. اسلام اکثریت مردم ایران، اسلامی ست که سیاسی نیست و آزار به کسی نمی رساند. یک ایده و عقیده است که نسل های پی در پی مردم ایران داشته اند، و اگر از آن ها سوال شود که این اسلام چیست یا درمانگر چه دردی ست پاسخ خواهند داد که این اسلام اسلام بخشش است و عطوفت که هیچ مخالفتی با صلح جهانی و همبستگی ملت ها با هر عقیده و مرام نداشته و ندارد.

تفکیکی که آقای نتانیاهو میان ملت ایران و حکومت اسلام قائل می شود برای من بسیار ارزشمند است.
آقای نتانیاهو، برای ما پیام جنگ و کشتار و تهدید نمی فرستد و به جای آن پیام یاری رسانی برای معضلاتی همچون معضل آب ارسال می کند.
پیام فوتبالی آقای نتانیاهو، پیامی ست حاوی دوستی و مودت با ملت ایران. ملتی که تیم فوتبال اش در میدان های جهانی افتخار آفرینی می کند و این می تواند الگویی باشد برای افتخار آفرینی مردم ما در همه ی عرصه های جهانی.
من از دولت و مردم اسراییل به خاطر این درک و این تفکیک سپاسگزارم.
در پایان از اسراییلی های ایرانی الاصلی که در زمان بازی های جام جهانی، پیروزی تیم ایران را خواهان بودند و با تشویق و دعا، بُرد تیمِ خودشان را آرزو می کردند تشکر و قدردانی می کنم.
با هم به پیام فوتبالی آقای نتانیاهو گوش می کنیم:


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت