«مسیحیان ایران» به دلیل موج تازه ای از سرکوب در شرایط وخیم قرار دارند



آزار و اذیت مسیحیان در ایران فقط به نوکیشان مسیحی محدود نمی‎شود و امری سازماندهی شده است.

به گزارش «محبت نیوز» مسیحیان ایران به دلیل موج تازه‎ای از سرکوب حکومت جمهوری اسلامی در شرایطی وخیم قرار دارند.
“جولی لنارز” و “بنجامین واینتهال” پژوهشگران «بنیاد دفاع از دموکراسی‎ها» در گزارشی مشترک که در تارنمای فاکس نیوز منتشر شده است به بررسی وضعیت وخیم مسیحیان در ایران پرداخته‌اند.

در این گزارش آمده:
اخبار مربوط به بازداشت و فشار به مسیحیان به طور عمده به دلیل سقوط آزاد اقتصادی در بازار ایران و تظاهرات مردمی علیه ماهیت استبدادی حکومت مورد توجه رسانه ها قرار نگرفته است.
در ۹ اوت، سازمان «ماده ۱۸»، نهادی که مروج آزادی مذهبی در ایران است، گزارش داد در دادگاهی در بوشهر چند نوکیش مسیحی برای تبلیغ مسیحیت به یک سال زندان محکوم شدند.
آزار و اذیت مسیحیان در ایران به نوکیشان مسیحیان محدود نمی‎شود و امری سازماندهی شده و مشهود است. سال گذشته، سپاه پاسداران یک مادر و پسر را در سرکوبمسیحیان کاتولیک در آذربایجان غربی دستگیر کرده بود.
نیروهای امنیتی دائم مسیحیان را بازداشت می‎کند، به کلیساهای خانگی حمله می‎کنند و انجیل‎ها و جزوات مذهبی‎شان را ضبط و جمع آوری می‎کنند. رسانه‎های حکومتی هم به تبلیغات ضد مسیحی ادامه می‎دهند.
در ماه مه ۲۰۱۷، چهار مسیحی به اتهام تبلیغ دستگیر شده و به اتهام فعالیت در کلیساهای خانگی هر کدام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.
اروپا و آمریکا برای منزوی کردن روحانیون حاکم بر ایران و حساب کشیدن از عاملان نقض جدی حقوق بشر در ایران باید مقام های حکومت اسلامی را به دلیل آزار و ایذاء مسیحیان تحت تحریم های تازه و شدید قرار بدهد.
گذشته نشان داده است که با تحریم های حقوق بشری و فشار بین‎المللی جان مسیحیان بسیاری در ایران نجات داده می‌شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت