نیکى هیلى به سران جمهورى اسلامى: بعد از حادثه اهواز به خودتان در آینه نگاه کنید



نیکى هیلى سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در مورد حمله افراد مسلح به مراسم رژه ارتش روز شنبه در شهر اهواز که ٢۵ کشته و ده‌ها زخمی بر جاى گذاشت به سران رژیم جمهورى اسلامى پیغام داده، به خودتان در آینه نگاه کنید تا بفهمید چرا این اتفاق افتاده است.

کیهان لندن 

او گفت: حسن روحانى رئیس جمهورى رژیم ایران مدت‌هاست مشغول سرکوب مردم ایران است. دلیل اشاره نیکی هیلى به روحانى اظهارات اخیر اوست که گفته بود آمریکا در این حادثه نقش داشته.
دو گروه از مخالفان حکومت اسلامى ایران مدعى اجراى عملیات روز شنبه در شهر اهواز شدند اما هیچیک از آنها دلیل و مدرک قابل قبول ارائه نداده‌اند. در این حمله عده‌اى نظامى و غیرنظامى جان خود را از دست دادند. یکى از کشته‌شدگان دخترى ۴ ساله بود.
گروه موسوم به «گروه ملى مقاومت اهواز» و داعش تیراندازى به سوى شرکت‌کنندگان و رژه روندگان در این مراسم را کار خود دانسته‌اند. اما برخى از رهبران حکومت به اصطلاح ملى اهواز       گفته‌اند ما تنها قصد کشتن نظامیان را داشتیم.
گروه داعش ویدئویى منتشر کرده که نشان مى‌دهد ٣ مرد مسلح با اونیفورم سپاه پاسداران در اتومبیلى نشسته‌اند و ظاهرأ عازم انجام مأموریت هستند این افراد خود را عضو گروه داعش معرفى نمى‌کنند اما چند کلمه در باره اهمیت جهاد صحبت کرده‌اند.
نیکى هیلى به تلویزیون سى ان ان گفته، مردم ایران از اینکه بخش عمده‌اى از بودجه کشورشان صرف خرید تسلیحات نظامى و جنگ‌افزار مى‌شود به شدت عصبانى و معترض هستند. در واقع آنها از رفتار سرکوبگرانه رژیم و مسئولان آن به ستوه آمده‌اند.
او افزوده، البته روحانى مى‌تواند تقصیر را به گردن ما بیاندازد اما بهتر است مقابل آینه بایستد و خود را برانداز کند.
روحانى روز یکشنبه پیش از پرواز به نیویورک براى حضور در مجمع عمومى سازمان ملل متحد تأکید کرد که ایران این تجاوز را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. او گفت براى ما کاملأ آشکار است که طراحان و مجریان این برنامه با کجا ارتباط دارند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت