احتمال موافقت با آزادی مشروط «سوادا آغاسر» زندانی مسیحی



زندانی مسیحی «سوادا آغاسر» درخواست استفاده از آزادی مشروط داده است اما هنوز دادستان موافقت نکرده است.

به گزارش «محبت نیوز» “سوادا آغاسر” شهروند مسیحی زندانی در اوین از روز یکشنبه اول مهر به مرخصی یک هفته‎ای اعزام شد. پیش از این نیز وی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ برای نخستین بار از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود. سوادا، مسیحی ارمنی تبار از پیروان کلیسای گریگوری است که دادگاه انقلاب اسلامی او را به جرم اقدام علیه امنیت ملی با تبلیغ مسیحیت و اجماع و تبانی به پنج سال زندان محکوم کرد. حکم این زندانی مسیحی سال ۱۳۹۴ و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه صادر شد.
شنیده‎ها حاکی از آن است که این زندانی عقیدتی مدتی است درخواست استفاده از قانون آزادی مشروط داده اما هنوز مورد موافق دادستان قرار نگرفته است.
سوادا آغاسر روز چهارشنبه مورخ سی‌ام مردادماه ۱۳۹۲ برابر با ( ۲۱ آگوست ۲۰۱۳) بهمراه دوتن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان دیگر از جمله “ابراهیم فیروزی” ( از دیگر زندانیان مسیحی ) طی اقدامی از سوی افراد لباس شخصی در شهرستان کرج بازداشت شد .
دادگاه تجدید نظر نوکیش مسیحی “ابراهیم فیروزی” ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۵ برگزار و حکم اولیه که پنج سال زندان بود بار دیگر تایید شد و او باید تا سال ۱۳۹۸ در زندان بماند. از طرفی او پس از پایان مدت زندان باید برای دو سال نیز به شهرستان سرباز از محروم‌ترین مناطق استان سیستان و بلوچستان تبعید شود. این دو در دفتر کار (شرکت بیمه) که متعلق به یکی از دوستانشان در کرج بوده در همان مکان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
آغاسر پیش از این دستگیری نیز در ارتباط با پرونده یکی دیگر از بازداشت شدگان مسیحی مورد بازجویی قرار گرفت و منزل او نیز هم توسط ماموران تفتیش و برخی وسایل شخصی او ضبط شد.

این شهروند مسیحی پیش از این نیز در سال ۱۳۹۲ پس از گذراندن بیش از شش ماه حبس، از بند ۳۵۰ زندان اوین با قید وثیقه آزاد شده بود.
کمتر از دو سال بعد او که به طور موقت با قید وثیقه آزاد بود در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال حبس محکوم شد و در ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۶ برای اجرای حکم پنج ساله به زندان فراخوانده شده و در حال حاضر در بند هفت زندان اوین به سر می‎برد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت