لاپوشانی حقایق موجود در ‘جامعه مسیحیان ایران’ در کنگره های پر خرج



جمهوری اسلامی با حضور گروهی از مریدان ولی فقیه در‎ جامعه مسیحیان، نهمین کنگره جهانی آشوریان را در بیروت برگزار کرد.

ه گزارش «محبت نیوز» از روز پنجشنبه ۲۹ شهریور، به مدت سه روز کنگره‎ای با عنوان‎ «اتحادیه آشوری‎های جهان» در لبنان برگزار شد که بانی اصلی آن جمهوری اسلامی بود و مراسم افتتاحیه نیز با پیام “حسن روحانی” و “علی لاریجانی” رییس مجلس آغاز شد.
در این کنگره، “نقولا توینی” وزیر مشاور در امور مبارزه با فساد دولت لبنان به نمایندگی از “میشل عون” رئیس جمهوری این کشور و “نزیه نجم” نماینده پارلمان لبنان به نمایندگی از «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و “محمد مهدی شریعتمدار” رایزن فرهنگی ایران در لبنان نیز شرکت داشتند. همچنین شخصیت‎های مسیحی و نمایندگانی از آشوری‎های کشورهای دیگر جهان از جمله عراق، سوریه، ترکیه، سوئد، نیوزلند و دیگر کشورها مهمان این همایش بودند.
طبق گزارش رسانه‎های داخلی ایران، “احمد حسینی” سفیر جمهوری اسلامی در بیروت پیام روحانی را قرائت کرد.
رییس جمهور ایران در پیام خود گفته آشوریان ایران، همچون سایر اقوام، در همه رنج‎ها و مظالمی که در طول تاریخ بر این سرزمین رفت، سهیم بوده‎اند و همپای آحاد ملت ایران با تجاوز بیگانگان با جان و مال خود مبارزه کرده و در راه اعتلای کشورشان یک لحظه درنگ نکرده‎اند.
البته روحانی اشاره درستی کرده، آشوریان برای اعتلای ایران درنگ نکرده‎اند بلکه این جمهوری اسلامی بوده که زیر سایه ولی فقیه آن‎ها را از حق و حقوق خود محروم کرده است. شاید یکی از بزرگترین دردسرهای جامعه آشوریان ایران نماینده دست نشانده این اقلیت دینی در مجلس است، “یوناتن بت‎کلیا” بیشتر از آنکه وکیل مردم باشد وکیل‎الدوله و وکیل ولی فقیه است. فردی که در گذشتهکارنامه مشکوکی داشته و پر از راز و رمز است اما خود را در بدنه نظام اسلامی جا داده است.
او اسم نماینده آشوریان و کلدانیان را یدک می کشد و بهتر می‎داند این جامعه مظلوم چه وضعیتی داشتند که صدها نفر از آن‎ها فقط در سالهای اخیر زندگی خود را از ایران جمع کردند و مهاجرت نمودند. او عصاره رفتار تبعیض آمیز جمهوری اسلامی با شهروندان خود به خصوص دگراندیشان مذهبی و عقیدتی است و اتفاقن به پاسداشت کارنامه درخشانی که در پیاده کردن ماموریت‎های خود داشت، از رانت و امتیازات زیادی برخوردار شده است.

ایران الگوی همزیستی!
“بت کلیا” سخنرانی خود در همین کنگره را با تاکید بر ضرورت بازگشت مهاجران آشوری به عراق، ترکیه و سوریه به کشورهایشان آغاز نمود و در ادامه مدعی شد ایران الگویی نمونه برای همزیستی همه قومیت‎ها می باشد که زندگی آشوری‏ها با تمام محبت و احترام در کنار دیگر مردم در آن جریان دارد اما به کاهش چشمگیر تعداد آشوریان ایران طی سالهای اخیر اشاره ای نکرد.
زندگی آرام آشوریان دستاورد انقلاب است
“علی لاریجانی” هم در پیام خود به این کنگره تاکید کرده «آشوریان مسیحی به عنوان یکی از کهن‎ترین ادیان الهی که در کشور ایران و برخی مناطق جهان حضور دارند، همواره مورد احترام ملت شریف ما بودند. چنانکه در قانون اساسی کشورمان به عنوان یکی از ادیان رسمی شناخته شده است.»
به گفته رییس مجلس «آشوریان مسیحی ایران نیز در کنار پیروان سایر ادیان و مسلمانان به انجام فرایض و شعائر ملی و دینی و اجرای آیین‎های خویش پرداخته‎اند و در سایه مهر و محبت و دوستی در امنیت و آرامش زندگی کرده‎اند که این امر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است و می‎تواند الگویی برای دیگر ملت‎ها باشد.»
جمعیت آشوری‎های جهان بیش از سه و نیم میلیون نفر تخمین زده می‎شود که بیشتر آنها ساکن عراق و سوریه بودند اما با ظهور گروه اسلامی داعش و گسترش تروریسم اسلامی تعداد زیادی از آنان مجبور شدند به کشورهای دیگر دنیا مهاجرت کنند.
فرصتی برای صحنه پردازی
این همایش فرصتی شد تا رسانه‎های رسمی ایران از آن به عنوان تبلیغات استفاده کنند. از جمله “ایرنا” که نوشت « آشوری ها در بیش از ۴۰ کشور جهان حضور دارند اما تنها در ایران و عراق در پارلمان نماینده دارند.» البته بلافاصله توضیح داده شده که در سوریه، ترکیه، سوئد و برخی کشورهای دیگر، چند نماینده از میان آشوری‎ها به مجلس راه یافته‎اند ولی این رویداد از طریق فعالیت‎های حزبی و نه سهمیه خاص این قومیت بوده است.
ایرنا نگفته در کشورهای دموکرات دنیا شهروندان اقلیت‎های دینی به حد کافی در آزادی اجتماعی و سیاسی هستند که نیاز به بوق و کرنا کردن حضور آنها در پست‎های حکومتی نباشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت