توهین به آمریکا، تهدید اسراییل، تاختن به پهلوی: خط مشی سپاه برای عبور از تحریم‎ها


سخنگوی سپاه: جوانان، بدانید آمریکا زانو می‎زند! هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و مردم و مسئولان باقدرت و صلابت از گردنه‌های تحریم‌های اقتصادی خواهند گذشت.
-«دشمن می‌خواهد دولت شاهنشاهی و پهلوی را برای جوانان یک دولت پیشرو و رو به‌ سوی دروازه‌های تمدن معرفی کند».
- معاون فرهنگی سپاه: نیروهای نظامی آمریکا از ترس لباس خود را خیس می‌کنند!
- «با توکل به خدا و اعتماد به‌ نفس از مشکلات عبور خواهیم کرد».

کیهان لندن

فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‎ها و ادامه اعتراضات داخلی و نارضایتی عمومی عرصه را بر کارگزاران جمهوری اسلامی تنگ‎تر از پیش کرده است.
نظام ناکارآمد قادر به کنترل امور برای سامان دادن به اوضاع نیست و مسئولان دست‎شان برای عبور از این مخمصه‌ی خودساخته خالیست و  در نتیجه کارشان شده لفّاظی‌های توهین‎آمیز علیه آمریکا، تهدید اسراییل، تمسخر و نیش و کنایه به سعودی‌ها و تاختن به پهلوی!

تجمع بسیجیان در همایش «اقتدار» سپاه محمد رسول الله در مقبره خمینی؛ چهارم آذر ۱۳۹۷
رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید، «آمریکایی‌هایی که با ناوهای هواپیمابر و شناورهای جنگی غرق در تسلیحات بودند، پیش فرزندان ما زانو زدند، گریه کردند و ما در ۱۸ ساعت قدرت و اقتدار نیروهای مسلح را به رخ آمریکایی‌ها کشیدیم!»
او دوشنبه شب، پنجم آذر، در یک سخنرانی مدعی شده «جمهوری اسلامی به اوج قدرتمندی در حوزه دفاعی رسیده» و تاکید کرده «تدبیر و حمایت حضور بسیجیان متخصص از این گردنه تحریم اقتصادی هم عبور خواهیم کرد» وی این را هم اضافه کرده که «البته ما در حوزه اقتصادی غفلت داشته‌ایم اما کاش اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را باور می‌داشتیم و اگر باور عمیق شکل بگیرد صاحب اقتصاد پایداری در دنیا خواهیم شد!»

رمضان شریف در بخشی از سخنان خود به حضور مستشاران نظامی در ایران در دوران پهلوی اشاره می‎کند و  می‎گوید، «…دشمن از فاصله نسلی ما حداکثر سوء‌ استفاده را می‌کند و می‌خواهد دولت شاهنشاهی و پهلوی را برای جوانان یک دولت پیشرو و رو به‌ سوی دروازه‌های تمدن معرفی کند؛ این‌ یک حرف خنده‌داری است. دوران سیاه و استبدادی را در دوران شاه دیدیم، اما امروز دشمن با استفاده از فضای رسانه‌ای کشور را در وضعیت سیاه و غیرقابل ‌تحمل برای مردم ترسیم می‌کند اما بدانید جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت استقلال به قدرت غیرقابل‌ انکار در دنیا به سرآمد است» [سخنان درون گیومه در گزارش‌های کیهان لندن عینا  از رسانه‌های داخل است و بی‌معنی بودن آنها به سخنرانان و رسانه‌های مربوطه بر می‌گردد].
هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد
سخنگوی سپاه پاسداران  با اشاره به اینکه آمریکا باید قدرت و عظمت انقلاب را به رسمیت بشناسد و بداند روزی در مقابل ایران زانو خواهد زد، تصریح کرد: «جوانان، بدانید هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد! مردم و مسئولین باقدرت و صلابت از گردنه‌های تحریم‌های اقتصادی خواهند گذشت.»
فروپاشی دولت آمریکا نزدیک است
همزمان محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه در سخنانی جداگانه اما با محتوای مشابه در مراسم تجلیل از «مدافعان خلیج فارس» گفته «وقتی رزمندگان شجاع ایران تفنگداران آمریکایی را دستگیر کردند نیروهای نظامی آمریکا از ترس لباس خود را خیس می‌کنند.» او مدعیِ «فروپاشی دولت آمریکا از درون» شده و گفته آمریکا «به صورت صعودی [تصاعدی!] در حال سقوط است»! [سخنان درون گیومه در گزارش‌های کیهان لندن عینا  از رسانه‌های داخل است و بی‌معنی بودن آنها به سخنرانان و رسانه‌های مربوطه بر می‌گردد].
این مقام نظامی بعد از آمریکایی‎ها سراغ اسراییل رفته و آنها را تهدید کرده و گفته «صهیونیست‌ها بدانند که نیروهای انقلاب روز به‌ روز حلقه محاصره را تنگتر خواهند کرد و اگر آمریکا می‌خواهد جان سالم از این معرکه به در ببرد حساب خود را از صهیونیست‌ها جدا و پاسگاه‌های نظامی را از ملت اسلامی دور کند.»
نقدی در بخشی این سخنرانی گفته «دی‌ماه سال گذشته مردم ایران به نفع انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تظاهرات کردند و پیروزی را به دست آوردند».
او نیز در سخنان خود گریزی به دوران پیش از انقلاب زد و برای بازگو کردن دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی گفت «در طول چند دهه حیات رژیم اسفناک پهلوی تنها ۱۰۷ عنوان کتاب چاپ شد این در حالی است که در سال ۹۶ یازده هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده که معادل ۱۰ برابر کل دوران رژیم پهلوی است»!
سردار نقدی مانند دیگر مقامات جمهوری اسلامی از دشمنان علوم انسانی است و بارها در سخنرانی‎ها خود گفته علوم انسانی غربی ریشه تمام مفاسد است. همین طرز تفکر باعث شده ده‌ها عنوان کتاب با محتواهایی که از دید شورای‎عالی انقلاب فرهنگی «زیانبار» هستند سانسور شوند و مجوز انتشار آنها باطل شود.
نقدی در بخشی از سخنان خود به مدافعان جمهوری اسلامی امید و وعده داد که «با توکل به خدا و اعتماد به‌ نفس از مشکلات عبور خواهیم کرد و ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و مشکل اقتصادی و جنگ اقتصادی ساده‌ترین مشکل پیش روی ملت ما بوده است.»
همزمان با این سخنرانی‎ها، کارگران، کشاورزان، کامیونداران برای هفته‎های متوالی در اعتراض بسر می‌برند و مطالبات آنها همچنان بی‎پاسخ مانده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت