آزادی موقت نوکیش مسیحی و پرونده ‏سازی با اتهامات واهی علیه مسیحیان



بخشی از روند بازجویی در زندان، به طور مشخص تلاش امنیتی‎ها برای پرونده‎سازی و با هدف تخریب مسیحیت صورت گرفته که شامل اتهامات واهی است از جمله نوشیدن مشروب و رابطه غیراخلاقی زنان و مردان در کلیسای خانگی !

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، نوکیش مسیحی «جمشید درخشان» که نهم آذرماه سال‌جاری (۳۰ نوامبر۲۰۱۸) در هشتگرد کرج بازداشت شده بود در ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷ (۱۶ دسامبر۲۰۱۸) با قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.
به گفته منابع آگاه به محبت نیوز، با آزادی وی از زندان جزییات بیشتری از نحوه‎ بازداشت و روند بازجویی‎ او منتشر شد. جزییاتی که نشان می‎دهد نهادهای امنیتی تا چه اندازه از گسترش کلیساهای خانگی و رشد روز افزون مسیحیت در ایران نگران‎اند.
ماموران امنیتی که «جمشید درخشان» و تعدادی دیگر از نوکیشان مسیحی را با تهدید اسلحه در کلیسای خانگی بازداشت کرده بودند پرونده ای برای وی در دادیاری شعبه هفتم دادسرای عمومی رجایی‎شهر تشکیل شد.
نوکیش مسیحی «جمشید درخشان» پس از بازداشت، دو هفته را در انفرادی زندان رجایی‎شهر کرج گذرانده و در این مدت بارها مورد بازجویی قرار گرفته است. اتهام وی به گفته ماموران امنیتی «تبلیغ و گسترش مسیحیت تبشیری صهیونیستی» عنوان شده است.
همچنین علاوه بر اتهام وابستگی به اسراییل بازجویان مدعی شدند «مسیحی در ایران زیاد است اما آن‌چه او تبلیغ می‌کند وابسته به صهیونیست‎هاست و قصد تخریب اسلام و اسلام‌زدایی را دارد و  برنامه‎ای است که آن‎ها {اسراییلی‎ها} پیاده کرده‌اند و از این جهت باید با آن مقابله کرد.

رای آزادی این نوکیش مسیحی علاوه بر اخذ تعهد، فیش حقوقی ۴۰ میلیون را به عنوان وثیقه دریافت شده و او به طور موقت از زندان آزاد شد.
خبر آزادی او را ۲۳ آذرماه ابلاغ کردند اما خروج از زندان دو روز بعد یعنی ۲۵ آذر ماه سالجاری صورت گرفت.
او در مراحل بازجویی ناشی از استرس زیاد دچار عارضه در چشم راست شده است که این مشکل همچنان با او همراه است.
– زندگی ایمانی
نوکیش مسیحی«جمشید درخشان» سختی‎ها و درد و رنج‎های زیادی در زندگی ایمان مسیحی خود کشیده است. وی ۳۰ سال پیش به مسیحیت گرویده وحتی به خاطر ایمان و اعتقاد به باورهای مسیحی پس از سه بار دادگاهی از محل کارش که صنایع هواپیمایی بوده اخراج شده است.» درخشان افسر غیرنظامی صنایع هواپیمایی و رتبه کارمندی او معادل سرگردی بود و از جایگاه خوبی برخوردار بود اما به دلیل ایمان به مسیحیت اخراج شد و پس از آن مشکلات زیادی در زندگی شخصی خود پیدا کرد و حتی زندگی او از هم پاشید و از فرزندانش دور شد.
بخشی از روند بازجویی از این نوکیش مسیحی نیز به طور مشخص تلاش امنیتی‎ها برای پرونده‎سازی و با هدف تخریب مسیحیت صورت گرفته که شامل اتهامات واهی است از جمله نوشیدن مشروب در کلیسای خانگی و بدون ذکر هیچ دلیل و سندی بازجویانش به وی گفته اند زنان و مردان کلیسا با یکدیگر ارتباط داشتند !
این اظهارات مؤید گزارش‎هایی است که آشکار می‎کند دستگاه‎های امنیتی سال‎هاست به شیوه‎های مختلف برای مقابله و سرکوب دگراندیشان مذهبی و سیاسی تلاش می‎کنند و جاسوس پروری و مُخبری یکی از روش‎های آنهاست.
چندی پیش نیز خبرگزاری فارس وابسته به ارگان سپاه پاسداران با انتشار مطلبی خبر داده که روز شنبه، هشتم دی‎ماه، چهار مسیحی در استان البرز (کرج) بازداشت شدند و می نویسد با توجه به دستگیری ۵ نفر دیگر در روزهای اخیر تعداد بازداشتی‎ها به ۹ نفر رسیده است.
فشار بر مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی روز به روز در ایران بیشتر می‎شود و علی‎رغم هشدارهای بین‏ المللی این روند نه تنها کاهش نداشته بلکه اتهامات عجیب‎تر و احکام و وثیقه‎های دریافتی از اغلب مسیحیان سنگین‎‌تر شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت