امام جمعه آستارا خواستار برخورد با فروشندگان نمادهای مسیحیت شد!



کاظم حافظ نیا گفته است باید با واحدهای صنفی که در آستانه سال نو میلادی کالاهای نمادین مسیحیت نظیر درخت کریسمس و بابانوئل می فروشند برخورد قانونی شود!

«محبت نیوز»- “شیخ کاظم حافظ نیا” در خطبه های نماز جمعه آستارا گفته است حفظ و اشاعه ارزش های دینی و قرآنی مهم ترین وظیفه ما و اهمیت به نماز و مظاهر اسلامی برای مسئولان ضروری است و توجه به شاخص های اسلام باید مورد توجه باشد. کسی که صورتش را از ته می زند علیرغم کارایی به درد نظام اسلامی نمی خورد. مسئولی که در نظام اسلامی خدمت می کند، باید ظاهر اسلامی داشته باشد.
امام جمعه آستارا همچنین شب یلدا را بهانه ای برای صله رحم و نزدیکی دل ها دانست.
وی در ادامه با هدف قرار دادن جشن های کریسمس افزود: “برخی واحدهای صنفی در آستانه سال نو میلادی کالاهای نمادین مسیحیت نظیر درخت کریسمس و بابانوئل می فروشند و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در چارچوب قانون با آنها برخورد کند.”

استقبال از جشنهای کریسمس بین ایرانی‌ها حتی با وجود اینکه به ذائقه حکومت خوش نیست، زیاد است. حافظ نیا در شرایطی از اهرم فشار در مقابل مسیحیت استفاده می کند که کریسمس نه یک عید بیگانه برای ایرانیان، بلکه عیدی است که اتفاقن نقاط اشتراک انکارناپذیری با آداب و سنن کهن ایران‌ زمین دارد.
در اشعار فارسی هر از گاه به ارتباط جشن یلدا و میلاد مسیح نیز اشاره شده است. سنایی در این باره می‌گوید:
به صاحب‌دولتی پیونــد اگر نامـی همی جویــی
که از یک چاکری عیسی چنان معروف شد یلدا
نزدیک بودن جشن میلاد مسیح و جشن شب یلدا هم از لحاظ زمانی و هم تا حدی از لحاظ ماهیتی، خود گواهی است دیگر بر نزدیکی دل ایرانیان با عیسی مسیح. ایرانیانی که هم در واقعۀ تولد عیسی (دیدار مجوسیان که به باور اکثر محققان از ایران بودند) و هم در سراسر کتاب مقدس، به‌کراّت از آنان به نیکی یاد شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت