استفاده ابزاری از روحانیون اهل تسنن برای تخریب مسیحیت



مولانا سید ابراهیم فاضلی از مدیران حوزه علمیه اهل تسنن گفته متاسفانه پاسداشت ایام میلاد مسیح چند سالی است در میان برخی جوانان مسلمان رواج پیدا کرده که «الگوی غربی» است.

«محبت نیوز»- نگرانی حاکمیت از گسترش روز افزون مسیحیت از طریق کلیساهای خانگی و رسانه‎ها به همان اندازه زیاد است که نسبت به ترویج سکولاریسم در حوزه‎های علمیه احساس خطر می کند.
خبرگزاری رسمی قوه قضاییه (میزان) می‎نویسد: «در ماه‎های اخیر هشدارها و نگرانی‎های علما و فعالان دینی اهل سنت نسبت به فعالیت گروه‎های انحرافی و بویژه گروه‎های تبشیری مسیحیت در جامعه افزایش داشته است.»
این خبرگزاری گزارش مربوط به یک وبسایت نه چندان شناخته شده با عنوان «اساس نیوز» را پوشش داده و به نقل از «شیخ محمد صدیق بهجت» امام جمعه اهل سنت بندرلنگه نوشته دنیای غرب تلاش می‎کنند تا با حربه تبلیغ دین مسیحیت در سرزمین‎های اسلامی به جنگ اسلام بروند و از این رو وظیفه ماست تا با هوشیاری کامل و برنامه ریزی هدفمند ذهن جامعه را درمقابل این گونه اقدامات سمی و خطرناک آگاه نماییم.»
«مولانا سید ابراهیم فاضلی» مدیر حوزه علمیه «شورک ملکی» با اشاره به اینکه «جشن میلاد مسیح، هموطنان مسیحی را شامل می‎شود» گفته: «متاسفانه پاسداشت این ایام چند سالی است در میان برخی جوانان مسلمان رواج پیدا کرده نشان دهنده تاثیر تبلیغات انجام گرفته بر روی افکار آنها است، حال آن که حضرت مسیح علیه السلام به پیروانش می‎گوید که بعد از وی، پیامبر دیگری ظهور می‎کند که ختم مرسلین نام دارد.»
این از معدود دفعاتی است که یک روحانی مسلمان چنین آشکار اعتراف می‎کند که فرهنگ مسیحی دربین مسلمانان رایج شده است. البته او فرهنگ مسیحی را «الگوی غربی» دانسته و گفته پیروی از این فرهنگ زیبنده مسلمان واقعی نیست.
«عبدالرحمان آخوند کر» امام جمعه اهل سنت بندرترکمن مدعی است: «اگر استعمارگران غربی که خودشان را پیرو عیسی مسیح می‌دانند، از انجیل واقعی پیروی می‎کردند، به جای این همه جنگ و ریختن خون انسان‌های بی‎گناه، از مردم تهیدست دستگیری بعمل می‎آوردند و طریق صلح و سازش را در پیش می‌گرفتند.»

لبته به نظر این روحانی فراموش کرده عمده گروه‎های تروریست خاورمیانه گروه‌های اسلام گرا هستند، از داعش و طالبان و القاعده تا حشد الشعبی و حزب‎الله.
در ادامه این گزارش به نقل از چند روحانی دیگر اهل تسنن به مسیحیت حمله شده و حتی فروش سلاح به مسلمانان توسط کشورهای غربی را هم به پای مسیحیت نوشته‌اند اما اشاره نشده که به فرض غربی‌ها سلاح می‎فروشند اما مگر مسلمانان صاحب اختیار و شعور نیستند که آن‌‎ها را خریداری می‎کنند؟ بزرگترین خریدار اسلحه در خاورمیانه عربستان است که رهبران آن خود را امیرالمومنین و خادمین الحرمین الشریفه میدانند و بزرگترین تولید کننده موشک در خاورمیانه جمهوری اسلامی است که رهبر آن خود را رهبر مستضعفان جهان می‎داند.
از سوی دیگر این پرسش مطرح است که علمای اهل تسنن که چنین موضعی دارند آیا بهتر نیست وقت خود را به جای خوش خدمتی به حاکمیت و حمله به مسیحیت صرف بهبود وضعیت شهروندان اهل تسنن کنند؟ شهرهایی که در آن اکثریت مردم سنی‎ها هستند ازمحروم ترین نقاط ایران‌اند و تبعیض در آنجا بیداد می‎کند اما کمتر روحانی حاضر است در مورد این تبعیض‌ها به حاکمیت انتقاد کند چون منافع او به خطر می‎افتند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت