انتقاد سناتور آمریکایی از سرکوب مسیحیان و نوکیشان مسیحی در ایران


فشار و سرکوب مسیحیان از یک سو راهی برای مقابله با گسترش کلیساهای خانگی و افزایش گرایش شهروندان به مسیحیت است و از سوی دیگر روشی برای پر کردن جیب خزانه قوه قضاییه.

«محبت نیوز»- “مارکو روبیو” سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا در پیام توییتری خود از سرکوب آزادی‎های اقلیت مذهبی در ایران از جمله مسیحیان، نوکیشان مسیحی و بهایی‌ها به شدت انتقاد کرده است.
انتقاد این سناتور در حالیست که در ماه‎های اخیر مقام‎های عالی وزارت خارجه آمریکا نیز در چند سخنرانی و مصاحبه نسبت به زیرپا گذاشتن حقوق اقلیت‎های مذهب در ایران به شدت انتقاد کردند.
“مایک پمپئو” وزیر خارجه آمریکا چندی پیش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی سابقه طولانی در نقض حقوق اقلیت‎های مذهبی دارد خواستار توقف نقض حقوق بشر در ایران شد.
ایالات متحده در سال‎های اخیر بارها به نقض گسترده حقوق اقلیت‎های مذهبی و قومی در ایران اعتراض کرده است. آبان‎ماه سال ۱۳۹۷ وزارت خارجه آمریکا در توییتری به مناسبت روز کورش کبیر از جمهوری اسلامی خواست از کوروش درباره رهبری بیاموزد و برخوردهای قضایی با بهایی‎ها و نوکیشان مسیحی، دراویش گنابادی و دیگر گروه‌های اقلیت را متوقف کند.
در ماه‎های اخیر اخبار و گزارش‎های متعددی از داخل ایران در مورد بازداشت گسترده نوکیشان مسیحی منتشر شده است. فشار و سرکوب مسیحیان از یک سو راهی برای مقابله با گسترش کلیساهای خانگی و افزایش گرایش شهروندان به مسیحیت است و از سوی دیگر روشی برای پر کردن جیب خزانه قوه قضاییه، به این دلیل که در ماه‎های اخیر وثیقه آزادی موقت مسیحیان به طرز غیرمعقولی افزایش داشته و در موارد متعدد دادگاه‎ها تا ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه دریافت کرده‎اند!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت