«سینا مولودیان» نوکیش مسیحی در اصفهان بازداشت شد



پدر و مادر سینا هنگام هجوم ماموران در خانه حضور داشتند و شاهد دستگیری فرزندشان بودند. ماموران او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

«محبت نیوز»- گزارش‌ها حاکیست «سینا مولودیان» نوکیش مسیحی از اهالی اصفهان، سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۷، توسط وزارت اطلاعات در منزل مسکونی خود بازداشت و روانه زندان شده است.
این نوکیش مسیحی ۲۶ ساله هنگام بازداشت با خشونت شدید ماموران امنیتی روبرو گردید. پدر و مادر سینا هنگام هجوم ماموران در خانه حضور داشتند و شاهد دستگیری فرزندشان بودند. ماموران او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و در حالی که کبودی بر روی چهره و اطراف چشمان او آشکار بوده وی را با خود برده‌اند.
وبسایت «ماده ۱۸» گزارش داده برای بازداشت او «هشت لباس شخصی» که خود را از طرف وزارت اطلاعات معرفی کردند مامور شده بودند. آنها بدون نشان دادن حکم جلب پس از شکستن در خانه وارد منزل این شهروند مسیحی شدند.
امنیتی‌ها پس از تفتیش خانه، تلفن همراه، کامپیوتر و همچنین کتاب مقدس شخصی، تعدادی کتاب و «سی‌ دی» را نیز ضبط کردند و با خود بردند. ماموران گفته‎اند این نوکیش مسیحی ماه‌ها تحت نظر بوده است.
“سینا مولودیان” چند ساعت پس از بازداشت با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کرد و به آنها اطلاع داده که در زندان «دستگرد» است. به سینا گفته‌ بودند پرونده او به دادگاه ارسال شده و به زودی تفهیم اتهام می‎شود اما این اتفاق نیفتاده و پس از پیگیری‌های فراوان خانواده هیچ یک از مقامات قضایی حتا محل بازداشتگاه او را تایید نکرده‌اند.

در ماه‌های اخیر نهادهای امنیتی در پروژه‎ای مشترک با رسانه‎های حکومتی، ماموریت بازداشت گسترده نوکیشان مسیحی در شهرهای مختلف ایران را کلید زدند. موج بازداشت‎ها سه چهار هفته پیش از کریسمس آغاز شد و پیام آن به طور مشخص فشار جدی بر مسیحیان ایرانی و انداختن سایه رعب و وحشت برسر آنان بود. تکمیل کننده این پروژه نیز احکام سنگین، حبس و قرار وثیقه‎های سنگین میلیونی بود که حتی از وثیقه بسیاری از مجرمان اقتصادی هم بیشتر بود!
رسانه‎هایی مثل فارس، تسنیم و مهرپروژه‎ی پرونده‎سازی را با اخبار و گزارش‎های خاص خود تکمیل کردند. شدت بازداشت‎ها به حدی بود که برخی رسانه‎های خارجی از جمله گاردین هم به آن پرداختند. برخی منابع مطلع در ایران از هجوم به ده‌ها کلیساهای خانگی و بازداشت حدود ۱۱۴ مسیحی در ۱۰ شهر خبر دادند.
اخیرن نیز سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‎ای با اشاره به گزارش سازمان ماده ۱۸ و سایر موارد نقض حقوق بشر در ایران، سال ۲۰۱۸ را «سال شرم برای حکومت ایران» نامید.
طبق گزارش موسسه بین‎المللی«درهای باز» وضعیت مسیحیان در ایران نسبت به سال گذشته وخیم‎تر شده است.
باید اضافه کرد ضرب و شتم متهم همگام بازداشت طبق قانون ممنوع است. اینکه هشت مامور وارد خانه شدند و این نوکیش مسیحی را مورد ضرب و شتم قرار دادند می‎تواند نوعی پیام هشدار برای هراس‎افکنی در بین جامعه مسیحیان ایران باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت