لغو مجوز راهپیمایی اعتراضی ارامنه در مقابل سفارت ترکیه در تهران



به شهروندان ارمنی اجازه خروج از کلیسا داده نشد چون دولت ترکیه برای دور زدن تحریم‎های نفتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی به تهران کمک می‎کند.

«محبت نیوز»- مراسم صدوچهارمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه «۲۴ آوریل» ، چهارم اردیبهشت ۱۳۹۸، در کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد.
این مراسم درحالی برگزار شد که نسل‌کشی ۱٫۵ میلیون ارمنی در راستای سیاست ناسیونالیستی «پان ترکیستی» دولت عثمانی در سال ۱۹۱۵ میلادی همچنان از سوی ترکیه انکار می‌شود اما ارامنه جهان همچنان پیگیر احقاق حقوق خود در این رویداد هستند.
گزارش‎ها از ایران حاکیست این راهپیمایی قرار بوده به صورت خیابانی برگزار شود اما خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع آگاه نوشت، که یک روز پیش از برگزاری این مراسم ارامنه ایران اجازه برپایی آن را پیدا نکردند و مجوز راهپیمایی خیابانی آن‎ها که هر سال برگزار می‎شود لغو شد.

گفتنی است، هر ساله ارامنه ساکن تهران با حضور در مقابل کلیسا سرکیس مقدس در ابتدای خیابان نجات الهی (ویلا)، به سمت سفارت ترکیه در چهارراه استانبول حرکت می‌کردند و در مقابل سفارت ترکیه به شعار دادن می‌پرداختند.
به نظر می‎رسد امسال با توجه به وضعیت تحریم ها لغو این مراسم دلایل سیاسی داشته است. دولت ترکیه از اصلی‎ترین شرکای جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‎های آمریکاست و حکومت ترجیح داده در شرایطی که زیر فشار روزافزون سیاسی و اقتصادی قراردارد روابط با ترکیه را دستخوش تیرگی قرار ندهد.
دولت ترکیه برای دور زدن تحریم‎های نفتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی به تهران کمک می‎کند.
“برایان هوک” مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا به دولت این کشور هشدار داده «یا قانون به صفر رساندن صادرات نفت ایران را اجرا می‎کند و یا منتظر عواقب آن خواهد شد». در روزهای اخیر با افزایش تنش میان ترکیه و آمریکا ارزش لیر نیز به شدت سقوط کرده است.

نظرات

  1. ارامنه هم درنسل کشی وقتل وغارت یدطولانی دارند کشتارمردم ارومیه وسلماس وقتل عام وحشیانه مردم خوجالی .

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت