نسخه مراجع مرتجع؛ پمپاژ «مسیحیت ستیزی» در نظام قضایی جمهوری اسلامی



از قاضی گرفته تا بازجو و حتی زندانبان برای خُرد کردن استخوان‌های یک نوکیش مسیحی در زندان بسیج می‎شوند.

«محبت نیوز»- جعفر سبحانی از مراجع تقلید بلندپایه که سابقه زیادی در زیاده‎گویی و سخنرانی‎های توهین‎آمیز و موضع‎گیری علیه مسیحیان دارد در اظهار نظری جدید در مورد فعالیت «رسانه‌های مسیحی» هشدار داده و گفته آن‏ها «جوانان ما را به آیین محبت دعوت می‌کنند اما پشت سر این رسانه‎ها دولت‌های ستمکاری است که پیوسته با سلاح‌های مرگبار مسلمانان را می‌کشند و تخم نفاق در میان آنان می‌پاشند.»
او در یادداشتی که در پایگاه خبری «شفقنا» منتشر شد، توصیه کرده «جوانان ما نباید فریب چهره‌های بشاش و خندان گروه تبشیری مسیحی را بخورند. این نوع گشاده‎رویی نوعی بازیگری است تا بر مسلمانان مسلط شوند و مواهب آنان را به غارت ببرند.»

نقد دیدگاه‎های روحانیون مرتجعی مثل سبحانی در عمل وقت تلف کردن است. او چنان متحجر است که در یک سخنرانی عامل خشکسالی را عدم پایبندی ملت به دین دانست و یا در جای دیگری گفته «روحانیت در فیزیک و شیمی دخالت نمی‎کند، دیگران هم در دین دخالت نکنند» اما خودش به آن‌چه می‎گوید باور ندارد و در همه امور اظهار نظر می‎کند و اغلب هم سوژه شبکه‎های اجتماعی می‎شود اما رویکرد او در مورد مسیحیت بیشتر از آن‎که از روی نادانی و کج‎فهمی ذاتی‎اش باشد غرض‌ورزانه و یادآور فاشیسم مذهبی است. همچنان که تابستان سال ۱۳۹۶ در یک سخنرانی می‎گوید «مسیحیان نجس هستند»!
جمهوری اسلامی در شرایط بحرانی قرار گرفته است و گوش مردم از هجویات منبری‎هایی که دستشان در جیب ملت است و در عین مفت‌خواری هیچ دستاوردی به جز دخالت در احوال شخصی آحاد جامعه ندارند پُر شده است.
ضدیت با مسیحیت برای سلسله مراتب روحانیت از مراجع پرنفوذ حکومتی گرفته تا طلاب و روحانیون جوان «نان و آب» دارد. آن‎ها با همین سخنرانی‎ها چهره می‎شوند و از میان بسیجی‎ها و نوجوانان آتش‏ به اختیار برای خود مرید و طرفدار جمع می‎کنند و اندک امکاناتی در اختیارشان قرار می‎دهند و در نهایت با شستشویی مغزی آنان در نقش «کارخانه‌‎ی تولید سرباز برای ولایت» ماموریت خود را پیاده می‎کنند.
این‎که در قوه قضائیه جمهوری اسلامی جایی که باید عدل و داد پیاده شود، یک مسیحی فقط به خاطر حضور در کلیسای خانگی با اتهام امنیتی روبرو می‎شود و ۵ سال حبس و دو سال تبعید می‎گیرد ناشی از تاثیر باورهای ضدمسیحی در سیستم قضایی جمهوری اسلامی است که منبع و منشاء آن همین دسته افراد هستند. در نتیجه از قاضی گرفته تا بازجو و حتی زندانبان برای خرد کردن استخوان‌های یک نوکیش مسیحی در زندان بسیج می‎شوند و یا در همین قضایی یا زیرپا گذاشتن اصول شرافت چندین برابر یک زندانی که مرتکب جرایم اقتصادی و فساد شده به یک اقلیت مسیحی فشار روحی و روانی وارد می‎شود. اتفاقن سبحانی از مراجعی است که در بدنه نظام جمهوری اسلامی با نهادها و ارگان‏های مختلفی سر و کار دارد و چون صاحب تریبون است اعتقادات خود را به گروه‎های هدف پمپاژ می‎کند.
عملکرد دستگاه قضایی با مسیحیان رگه‎های دشمنی قضات و امنیتی‎ها با مسیحیت را به وضوح آشکار می‎کند. چطور ممکن است وثیقه یک نوکیش مسیحی که در نهایت بشارت داده و چند جزوه و کتاب مقدس در منزلش نگه داشته ده‎ها برابر بیشتر از زندانیان جرایم اجتماعی باشد؟

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت