مهاجران مسیحی در سوئد قربانی حملات خشونت آمیز مهاجران مسلمان می شوند



به دنبال افزایش تهدیدات، فدراسیون ملی آشوری/سریانی های مقیم سوئد تدابیر امنیتی را بیشتر کرده و در مراکز و کلیساها دوربین مداربسته نصب کرده و محافظ گماشته اند.

«محبت نیوز»- امروزه حدود ۱۲۰ هزار مسیحی آشوری/سریانی (Syriac) در سوئد زندگی می کنند. با اینکه بسیاری از آنها از قتل عام و کشتار جمعی در خاورمیانه گریخته اند، اما حملات بر علیه آنها و کلیساهایشان، بخصوص کلیساهای Saint Mary در Norrkoping و Saint Afrem در Sodertalje ادامه دارد.
ایران جوان به نقل از voiceofeurope، به دنبال افزایش تهدیدات، فدراسیون ملی آشوری/سریانی های مقیم سوئد تدابیر امنیتی را بیشتر کرده و در مراکز و کلیساها دوربین مداربسته نصب کرده و محافظ گماشته اند. در یکی از پیام های اخیر فدراسیون در فیسبوک، به برخی از این تهدیدات اشاره شده است. به گفته سخنگوی فدراسیون، این اولین بار نیست که مهاجران مسیحی تهدید جانی می شوند. وی پلیس را متهم می کند که از رسیدگی دقیق به شکایات و گزارش ها کوتاهی کرده است.
آشوری ها اولین بار در اواخر سال های ۱۹۶۰ از لبنان به سوئد مهاجرت کردند. اما با افزایش تنش های قومی و مذهبی در زادگاه شان (جنوب شرق ترکیه، شمال عراق، شمال غرب ایران و شمال شرق سوریه)، تعداد بیشتری از آنها به سوئد نقل مکان کرده اند. از Sodertalje به عنوان پایتخت غیررسمی آشوری ها در اروپا نام برده می شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت