تغییرات ساختاری اطلاعات سپاه؛ تهدید سازمان یافته علیه مسیحیان در ایران



تهدید نوکیشان مسیحی در ایران شکل عریان‎تر گرفته و مسئولان قضایی و امنیتی آشکار و پیوسته در مورد برخورد با آن‎ها خط و نشان می‎کشند.

«محبت نیوز»- “جواد کریمی قدوسی” از اعضای کمیسیون امنیت ملی و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تهدید کرده با انتصاب‎های جدید در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نفوذی‎ها، دوتابعیتی‎ها، کودتاچی‎ها و کاسبان تحریم‌ در تیررس سپاه قرار خواهند گرفت.
وی، سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، در گفتگو با خبرگزاری «خانه ملت» انتصاب‌های اخیر سپاه سبب تقویت و اقتدار سازمان اطلاعاتی سپاه خواهد شد و تغییرات اخیر سپاه برای حفظ انقلاب و همکاری با وزارت اطلاعات بسیار موثر خواهد بود. این نماینده گفته خامنه‎ای در جلسه با اطلاعاتی‎ها خواستار همکاری وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه شده است.
در روزهای اخیر با حکم مستقیم علی خامنه‎ای «معاونت اطلاعات راهبردی سپاه» و «سازمان اطلاعات سپاه» ادغام و اختیارات “حسین طائب” به عنوان مسئول اطلاعات سپاه بیشتر شد.
در کمتر از یک ماه سه مقام بلندپایه جمهوری اسلامی به تهدید مسیحیان پرداخته‌اند.
“حجت ‎الاسلام سیدمحمود علوی” وزیر اطلاعات، ۱۴ اردیبهشت طی سخنانی در «گردهمایی مبلغان اعزامی در ماه رمضان» با اشاره به جنگ نرم «تغییر دین یا مذهب» را یک بحران دانست و به طور مشخص به افزایش گرویدن شهروندان به مسیحیت اشاره کرد و اعلام کرد که وزارت اطلاعات به این ماجرا ورود کرده است.
“حجت‎الاسلام سیدرضا اکرمی” مشاور عالی وزیر کشور و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با حمله به مسیحیت نسبت به گسترش آن در جامعه هشدار داد و پس از او “آیت‎الله سیدهاشم بطحایی” عضو مجلس خبرگان در یک مصاحبه با عباراتی سخیف و توهین‎آمیز به مسیحیت تاخت و گفت، «هیچ عاقلی دین پاک اسلام را رها نمی‏کند و به سمت جعلیات مسیحیت نمی‎رود» و ادعا کرد تنها عامل این موضوع در انحراف به سمت مسیحیت فقر است و آن‎هایی که تغییر دین می‎دهند در قبال اندکی پول این کار می‎کنند!.

تجربه نشان می‎دهد جمهوری اسلامی پیش از آغاز اقدامات امنیتی و فشار و سرکوب مسیحیان و به طور کل اقلیت‎های دینی و دگراندیشان سیاسی ابتدا از طریق رسانه‎ها و مراجع تقلید برای اهداف خود زمینه‎سازی می‎کند. این‎بار اما قضیه شکل عریان‎تری به خود گرفته و به طور رسمی مسئولان قضایی و امنیتی وارد کارزار شدند.
از سوی دیگر سابقه نشان می‎دهد طی سال‎های اخیر وقتی حکومت از نظر سیاسی و اقتصادی دچار شکست و انزوای بین‎المللی می‎شود فشار بر اقلیت‎های دینی به خصوص مسیحیان و بهائیان را افزایش از یک سو و روزنامه‎نگاران و فعالین سیاسی از سوی دیگر را افزایش می‎دهد.
از ابزارهای جمهوری اسلامی برای پیشبرد سیاست خارجی خود «گروگانگیری» است. همچنان که پیش از توافق اتمی تعدادی از دوتابعیتی‎ها را به اتهامات امنیتی و برچسب جاسوسی بازداشت کرد. در میان این گروگان‎های سیاسی شهروندان مسیحی شمار زیادی داشتند.
مسئولان جمهوری اسلامی نوکیشان مسیحی را عامل صهیونیست می‎داند و اتهامات امنیتی به سرکوب آن‎ها اقدام می‎کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت