حدود ۱۵ پناهجو در اردوگاه جزیره مانوس خودکشی کرده اند



با افزایش اقدام به خودکشی و خودزنی در اردوگاه پناهجویان در پاپوآ گینه نو، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مأموران «جوخه سیار» پلیس به اردوگاه مانوس اعزام شده‌اند.

«محبت نیوز»- خبرگزاری فرانسه با اشاره به این که «جوخه سیار» پلیس در جزیره مانوس به «بی‌رحمی» شهرت دارد، روز جمعه، ۱۰ خردادماه، از قول دیوید یاپو، فرمانده پلیس این جزیره، گزارش داد که این مأموران به مدت سه ماه در این اردوگاه مستقر می‌شوند.
فرمانده پلیس جزیره مانوس همچنین گفت که اعزام این نیروها یکی از تلاش‌ها برای کاستن از اقدام به خودکشی در اردوگاه پناهجویان است.
با معلوم شدن نتایج انتخابات استرالیا و نخست وزیری اسکات موریسون که خبرگزاری فرانسه وی را «معمار سیاست سخت‌گیرانه زندانی کردن در خارج از استرالیا» خوانده، موجی از اقدام به خودکشی در اردوگاه‌های پناهجویان آغاز شد.
مقام‌های رسمی پاپوآ گینه نو آمار دقیقی از اقدام به خودکشی‌ها ظرف دو هفته اخیر اعلام نکرده‌اند، اما فرمانده پلیس جزیره مانوس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، شمار کسانی را که در این مدت «به طور جدی» اقدام به خودکشی کرده‌اند حدود ۱۵ تن ذکر کرد.
با این حال به نوشته این خبرگزاری، شمار کسانی که این فرمانده پلیس اقدامات «غیرجدی» خودکشی توصیف کرد به طور روزانه در اردوگاه‌ها روی می‌دهد.
نهادهای مدافع حقوق بشر بارها به شرایط نگهداری پناهجویان این اردوگاه اعتراض کرده و از رفتار «جوخه سیار» نیز به‌شدت انتقاد کرده‌اند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت