«تخریب_تهدید»؛ مسیحیت ستیزی با سناریوهای خیالی!



خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران مدعی شده نوکیشان مسیحی ایران با هزینه سازمان‌های تبلیغی مسیحی به ترکیه، قبرس و یونان سفر کرده و در آنجا اقامت می کنند!

«محبت نیوز»- خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه در گزارشی با عنوان «مسیحیت تبشیری، کلیسا را به خانه‌ها می‌آورد» به مسیحیت و کلیساهای خانگی حمله کرده و با شرحی تحریف شده در مورد تاریخچه بشارت نوشته، «ترویج مسیحیت تبشیری پس از انقلاب به ویژه در چند سال اخیر که فعالیت خود را شدت بخشیده، رویکردی متفاوت از گذشته یافته و روندی کاملن سیاسی و امنیتی به خود گرفته است که توجه دقیق و هوشیاری مراکز امنیتی و اطلاعاتی کشور را در این خصوص می‌طلبد.»
در این گزارش عنوان شده گرویدن به مسیحیت از سه طریق «فعالیت‌های تبلیغی حضوری، تلویزیونی و اینترنتی» انجام می‎شود و افراد جذب‌شده با در نظر گرفتن بضاعت مالی سفر برای مسافر یا مجموعه دعوت‌کننده به یکی از محافل داخل و یا خارجی از کشور دعوت می‌شوند!
فارس در بخش دیگری می‎نویسد، «جلسات داخلی در منازل اعضا موسوم به کلیساهای خانگی که اغلب در مناطق مرفه شهرهای بزرگ قرار دارد، برگزار می‌شود. جلسات خارجی که بیشتر به منظور برنامه‌سازی، برگزاری جلسات بزرگ کلیسایی و… برپا می‌شوند نیز در کشورهایی نظیر ترکیه، قبرس، یونان و… تشکیل می‌شود. عمده میهمانان این جلسات با هزینه سازمان‌های تبلیغی مسیحیت، سفر و اقامت می‌کنند. افراد جذب‌شده، پس از طی مراحل فشرده آموزشی، به عوامل جذب که باید سازنده یک شبکه هرمی دیگر باشند، تبدیل می‌شوند. بیشتر این افراد، به صورت طوطی‌وار، تنها به تکرار آموزه‌ها پرداخته و از حداقل اطلاعات عقیدتی برخوردارند.»

خبرگزاری فارس در هفته‎های اخیر پروژه تازه‎ای با محور «مسیحیت ستیزی» به راه انداخته و روی فعالیت کلیساهای خانگی و نوکیشان مسیحی تمرکز کرده است. جدا از این‎که نویسندگان این گزارش بیشتر از آن‎که روزنامه‌نگار و محقق و پژوهشگر باشند به احتمال زیاد سناریو نویس‎های نهادهای امنیتی هستند، به نوعی تلاش می‎کنند با ایجاد فضای «تخریب- تهدید» از یک سو مسیحیت را زیر سوال ببرند و از سوی دیگر با طرح توهمات ذهنی و خیال‎پردازی‎های امنیتی بستر برخورد را با نوکیشان مسیحی زمینه‎سازی کنند.
بخشی از این سناریو پردازی‎ها نیز شامل کلیساهای فارسی زبان خارج از کشور است. در گذشته جمهوری اسلامی ادعا می‎کرد که ایرانی‎ها برای گرفتن پناهندگی تغییر دین می‎دهند. رسانه‎های حکومتی تلاش می‎کردند القا کنند اغلب آن‎هایی که به مسیحیت می‎گروند دنبال «کیس» هستند که این مسئله خلاف واقعیت بود. حالا اما شرایط پناهندگی به نحوی است که هزاران پناهجو بدون این‎که تکلیفشان روشن باشد در کشورهایی نظیر ترکیه ساکن هستند. در واقع روند پذیرش و رسیدگی به پرونده آن‎ها مدتی است که متوقف شده است، بسیاری از این پناهجویان نیز نوکیشان مسیحی می باشند، با این تفاسیر کلیساهای فارسی زبان خارج از ایران، پربرکت تر از همیشه مملو از ایرانیانی است که می خواهند خدای حقیقی زنده را بشناسند و گزارش‎ها به نقل از وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نیز حکایت از آن دارد که رشد مسیحیت در داخل ایران به شدت افزایش پیدا کرده و این برای نظام قابل تحمل نیست و از این روست که رسانه‎ها به دنبال تخریب و تهدید مسیحیان هستند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت