“یوناتن بت کلیا” نماینده مجلس؛ عضو سابق سازمان پیشاهنگی پهلوی، مجیز گوی خمینی!



“یوناتن بت‎کلیا” نمانیده مسیحیان آشوری در مجلس گفته، من با حضور در منزل امام در «نوفل لوشاتو» دیدم که این انسان پاک در دل‌های همه رسوخ کرده و همه برای دیدن آثار امام به خانه وی می‌رفتند.

«محبت نیوز»- به مناسبت سی‎امین سالمرگ روح‎الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی موجی از مجیزگویی در رسانه‎ها از طرف مسئولان و مقامات کشوری و لشکری در توصیف او به راه افتاد.
یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری در مجلس نیز برای عقب‎ نماندن از قافله تملق، خمینی را «بزرگمردی» دانست که «تاکنون تاریخ ایران به خود ندیده است» و گفت، «بزرگ منشی امام راحل منجر شد که تمام اقوام و ادیان در کشور با امنیت و آرامش زندگی کنند.»
او سه‎شنبه ۱۴ خرداد در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا ادعا کرده، «تابلوی رنگینی از تمامی اقوام و ادیان مختلف بوده و اتحاد و صلح امروز در سطح کشور حاصل تدبیر امام راحل است.»
بت‎کلیا همچنین گفته، «من با حضور در منزل امام در «نوفل لوشاتو» دیدم که این انسان پاک در دل‌های همه رسوخ کرده و همه برای دیدن آثار امام به خانه وی می‌رفتند.»
بت کلیا درحالی مدعی “بزرگ منشی” خمینی در مورد اقلیت‌های دینی شده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران حیات او ساخت و ساز کلیسا در تمام نقاط کشور برای مسیحیان ایران ممنوع شد و تاکنون نه تنها یک کلیسا در طول چهار دهه گذشته ساخته نشد بلکه ده‌ها کلیسا تحت فشارهای امنیتی تعطیل شدند و یا فعالیت آنها محدود شد و یا به علت عدم رسیدگی بنای آن تخریب و در مواردی مصادره و تغییر کاربری داده اند.
هزاران شهروند مسیحی از ابتدای انقلاب به دلیل انواع جفاها و تبعیض ها ایران را ترک کردند.
تبعیض علیه مسیحیان در حوزه‌های فرهنگی نیز از برکات “بزرگ منشی” خمینی و اطرافیان اوست! سانسور گستره و ممنوعیت چاپ آثار نویسندگان مسیحی یا ممنوعیت چاپ کتاب‌هایی با مضامین مسیحی از جمله این موارد است.
سابقه نشان می‎دهد بت‎کلیا به لحاظ شخصی فردی است که عادت کرده هم از توبره بخورد و هم از آخور!

اردیبهشت سال ۱۳۹۷ منابع آگاه به محبت نیوز گزارش دادند بت کلیا پیش از انقلاب از اعضاء ستاد “سازمان پیشاهنگی ایران” بوده است. محمدرضا شاه پهلوی ریاست عالی پیشاهنگی ایران را بر عهده داشت. تصویر او در کنار “شاهزاده رضا پهلوی” برای نخستین بار از طریق آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» منتشر شد.
وی پس از عضویت در سازمان پیشاهنگی تلاش زیادی کرد تا به خاندان سلطنتی نزدیک شود و در چند گردهمایی که “شهبانو فرح دیبا” حضور داشت او نیز حضور داشته است. این منبع آگاه همچنین افزود تصاویری موجود است که یوناتن بت کلیا در حال دست بوسی فرح پهلوی است.
فرزندان این نماینده آشوری مجلسدر آمریکا زندگی می‎کنند و همانجا ازدواج کرده‎اند و ساکن‎اند اما هیچ گاه نگفته چرا اگر ایران را بهشت اقلیت‎ها می‎داند آن‌ها را برای زندگی به ایران فرا نمی‎خواند.
افرادی مثل بت‎کلیا در سیستم جمهوری اسلامی بسیارند. آن‎هایی که عادت کردن برای نفع شخصی نان را به نرخ روز بخورند و از هرطرفی که باد بوزد،  همان سو را بگیرند. در خاتمه باید گفت آفت نظام‎های دیکتاتور همانا میدان دادن به چنین آدم‎هایی است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تجمع گروهی از نوکیشان مسیحی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در سوئد

دو نوکیش مسیحی در بوشهر با اتهامات امنیتی برای اجرای حکم به زندان رفتند

بازدید نمایندگان از زندان اوین در سکوت، از ابهامات کم نکرد: ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت